Autostrada
Sebes-Turda insumeaza 70 de kilometri, iar proiectul a fost impartit in patru
loturi, cu termen de finalizare octombrie 2016. Cele mai mari probleme sunt la
Lotul 1, care la finalul anului 2016 avea un stadiu fizic de executie de 16,2%.
Dupa ce lucrarile la Autostrada Lugoj-Deva au fost sabotate de castori si
lilieci, acum a venit randul unui lot din Autostrada Sebes-Turda sa fie blocat
dintr-un motiv jenant.
Lotul
are 17 kilometri, de la intrarea pe autostrada de la Sebes pana la Paraul
Iovului, la iesire din Alba Iulia. De lucrari se ocupa Asocierea Impresa
Pizzarotti & C SpA – Pomponio Constructii SRL. Valoarea contractului este
de 541.739.137,21 lei (fara TVA).
Potrivit
Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (fosta CNADNR),
acest lot de autostrada este in prezent blocat de stupi de albine.
In
luna martie, conform CNAIR, pentru constructia lotului 1 din autostrada Sebes-Turda,
printre cele 11 probleme principale care taraganeaza constructia autostrazii,
s-a descoperit ca sunt blocaje privind exproprieri ramase nerezolvate (constructie
cu destinatia locuinta si teren imprejmuit in care se afla amplasati stupi de
albine in zona km 5+250).
Principalele
probleme pentru intarzierea proiectelor de autostrada au ajuns sa fie stupii de
albine amplasati pe aliniamentul proiectului. Alte probleme ce tin in loc lotul
1 din Autostrada Sebes-Turda sunt lipsa unor avize pentru proiectul tehnic,
revizuirea acordului de mediu dupa avizarea proiectului tehnic ca urmare a modificarilor survenite fata de
studiul de fezabilitate, obtinerea autorizatiei de construire pentru solutiile
tehnice din culoarul de expropriere, obtinerea autorizatiei de construire pe
zonele din afara culoarului de expropriere, poluarea identificata in urma
analizelor probelor de apa si sol sau obtinerea autorizatiilor de construire
pentru imobilele aflate pe culoarul initial expropriat.
In
2015, Autostrada Sebes-Turda a fost in centrul unui scandal dupa ce s-a aflat ca
pentru mai bine de 66 de kilometri din cei 70 nu au fost emise autorizatiile de
construire cu toate ca firmele constructoare lucreaza inca din 2014.
Din noiembrie 2014, asocierea Impresa Pizzarotti& C.SPA Italia a primit 134 milioane lei fara TVA pentru constructia a circa 16% din cei 17 km de autostrada.
Din noiembrie 2014, asocierea Impresa Pizzarotti& C.SPA Italia a primit 134 milioane lei fara TVA pentru constructia a circa 16% din cei 17 km de autostrada.
pur si simplu ma crucesc cand vad ce tara de incompetenti suntem .
RăspundețiȘtergere