Consiliul Judetean a inceput sa distribuie atestatele de producator si carnetele de comercializare a produselor agricole
Consiliul
Judetean Cluj a demarat procesul de distribuire in judet a noilor documente in
baza carora producatorii agricoli-persoane fizice pot comercializa produsele
agricole proprii, respectiv a atestatelor de producator si a carnetelor de
comercializare a produselor din sectorul agricol.
„Motivul pentru care ne-am mobilizat extrem
de repede e legat de faptul ca iarna blanda a favorizat multe dintre culturi si
ne dorim ca producatorii ce vor iesi pe piata mai devreme decat de obicei sa
poata valorifica roadele muncii proprii in deplina legalitate. Adresez pe
aceasta cale un apel tuturor celor 81 de primarii din judet, cu rugamintea de a
veni la sediul Consiliului Judetean pentru preluarea cat mai rapida a
documentelor in lipsa carora producatorii agricoli nu vor putea vinde produsele
realizate in gospodaria proprie”, a declarat Alin Tise, presedintele
Consiliului Judetean Cluj.
Necesitatea
realizarii de noi atestate si carnete a fost determinata de modificarea, incepand
cu data de 1 ianuarie 2018, a legislatiei din domeniul comercializarii
produselor din sectorul agricol, noile prevederi legislative conferind o
valabilitate extinsa, de pana la cinci ani, acestor documente. In ceea ce priveste
atestatele de producator si carnetele de comercializare a produselor eliberate
pana la inceputul acestui an, acestea isi pastreaza valabilitatea pana la
expirarea termenului de un an de la eliberare.
La
inceputul lunii ianuarie 2018, imediat dupa intrarea in vigoare a noilor
prevederi legale, Consiliul Judetean a intreprins demersurile necesare in
vederea obtinerii noilor documente pentru toti producatorii agricoli din judet.
In acest context, dupa centralizarea necesarului de documente pentru fiecare
unitate administrativ-teritoriala in parte, forul administrativ judetean a
transmis Imprimeriei Nationale comanda ferma pentru un numar de 8.385 de
atestate de producator, respectiv 9.060 de carnete de comercializare a
produselor din sectorul agricol.
Dupa ridicarea lor de catre reprezentantii primariilor din judet, cele doua categorii de documente vor fi eliberate producatorilor agricoli, pe baza de cerere, de catre primaria in a carei raza de competenta se afla terenul, ferma sau gospodaria in care se obtin produsele, respectiv cele estimate a fi destinate comercializarii. Documentele se inmaneaza producatorilor in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii.
Dupa ridicarea lor de catre reprezentantii primariilor din judet, cele doua categorii de documente vor fi eliberate producatorilor agricoli, pe baza de cerere, de catre primaria in a carei raza de competenta se afla terenul, ferma sau gospodaria in care se obtin produsele, respectiv cele estimate a fi destinate comercializarii. Documentele se inmaneaza producatorilor in termen de 5 zile lucratoare de la data solicitarii.
Comentarii
Trimiteți un comentariu