Proiect dedicat prevenirii abandonului scolar la Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva


Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva, institutie de invatamant special aflata in subordinea Consiliului Judetean Cluj, a gazduit pe parcursul saptamanii trecute reuniunea transnationala in cadrul Proiectului Erasmus+ Strengthening Thinking and Learning Skills/Intarirea gandirii şi abilitatii de invatare. Proiectul isi propune ca prin obiectivele stabilite sa abordeze situatia copiilor care se confrunta cu bariere in invatare, contribuind, in final, la reducerea abandonului scolar.
Implementat cu sprijinul financiar primit din partea Comisiei Europene in cadrul Programului Erasmus+ si coordonat de Asociatia Charlie Karlin, z.u. din Cehia, proiectul urmareste ca prin activitatile derulate sa fie create instrumente de lucru si exemple de bune practici in domeniul invatarii mediate, a evaluarii dinamice si a abordarii elevului in cadrul procesului de invatare si rezolvare de probleme.
La eveniment au participat 25 de profesori proveniti din cele cinci tari partenere - Charlie Karlin, z.u. - Cehia; Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras - Lituania; ETP Slovakia-Centre of Sustainable Development - Slovacia; Stiching Feuerstein - Olanda; Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva Cluj-Napoca - Romania; Vilniaus Zveryno gimnazija – Lituania si Zakladni skola Svitavy, T.G. Masaryka 27 – Cehia.
Calendarul intalnirii a cuprins vizitarea institutiei gazda, work-shop-uri, asistente la diverse activitati in scoala precum si vizitarea orasului si a unor obiective turistice.
In urma unor cercetari efectuate s-a constatat faptul ca numarul copiilor etichetati ca avand „nevoi educationale speciale” este in crestere iar copiii care apartin minoritatilor etnice sau unor circumstante socio-economice mai putin favorabile precum si copiii cu dificultati de invatare sunt expusi riscului de esec scolar, astfel ca exista premise foarte mari ca acestia sa abandoneze scoala. In ciuda evolutiilor internationale in vederea incluziunii, multi copii sunt exclusi si lipsiti de educatie adecvata din cauza unei deprecieri sau dificultati functionale - nu exista suficient sprijin, profesorii nu au cunostinte despre cum sa includa in clasa acesti copii, iar rapoartele de evaluare sunt rareori potrivite abordarii incluzive.

Comentarii