Centrul Scolar pentru Educatie
Incluziva, institutie de invatamant special aflata in subordinea Consiliului
Judetean Cluj, a gazduit pe parcursul saptamanii trecute reuniunea transnationala
in cadrul Proiectului Erasmus+ Strengthening
Thinking and Learning Skills/Intarirea gandirii şi abilitatii de invatare.
Proiectul isi propune ca prin obiectivele stabilite sa abordeze situatia copiilor
care se confrunta cu bariere in invatare, contribuind, in final, la reducerea
abandonului scolar.
Implementat cu sprijinul
financiar primit din partea Comisiei Europene in cadrul Programului Erasmus+ si
coordonat de Asociatia Charlie Karlin,
z.u. din Cehia, proiectul urmareste ca prin activitatile derulate sa fie
create instrumente de lucru si exemple de bune practici in domeniul invatarii
mediate, a evaluarii dinamice si a abordarii elevului in cadrul procesului de invatare
si rezolvare de probleme.
La eveniment au participat 25 de
profesori proveniti din cele cinci tari partenere - Charlie Karlin, z.u. - Cehia; Specialiosios
pedagogikos ir psichologijos centras - Lituania; ETP Slovakia-Centre of Sustainable Development - Slovacia; Stiching
Feuerstein - Olanda; Centrul Scolar
pentru Educatie Incluziva Cluj-Napoca - Romania; Vilniaus Zveryno gimnazija – Lituania si Zakladni skola Svitavy, T.G.
Masaryka 27 – Cehia.
Calendarul intalnirii a cuprins
vizitarea institutiei gazda, work-shop-uri, asistente la diverse activitati in scoala
precum si vizitarea orasului si a unor obiective turistice.
In urma unor cercetari efectuate
s-a constatat faptul ca numarul copiilor etichetati ca avand „nevoi educationale
speciale” este in crestere iar copiii care apartin minoritatilor etnice sau
unor circumstante socio-economice mai putin favorabile precum si copiii cu
dificultati de invatare sunt expusi riscului de esec scolar, astfel ca exista
premise foarte mari ca acestia sa abandoneze scoala. In ciuda evolutiilor
internationale in vederea incluziunii, multi copii sunt exclusi si lipsiti de
educatie adecvata din cauza unei deprecieri sau dificultati functionale - nu
exista suficient sprijin, profesorii nu au cunostinte despre cum sa includa in
clasa acesti copii, iar rapoartele de evaluare sunt rareori potrivite abordarii
incluzive.
Comentarii
Trimiteți un comentariu