60 de tineri europeni își vor prezenta pentru
șaselea an la rând cele mai bune idei de dezvoltare socială, în cadrul
Competiției Europene de Inovare Socială (EUSIC).
Dintr-un total de 700 de idei participante din
20 de țări europene, au fost alese cele 30 semifinaliste. Din România au fost
alese trei idei semifinaliste, țara noastră fiind a doua cea mai bine
reprezentată după Spania (4 idei semifinaliste).
Ideile care promit să transforme provocările
locale în oportunități economice pentru tineri vor primi 3 premii cu o valoare
totală de 150.000 de euro.
Între 16 și 18 iulie va avea loc la Cluj Academia
de Mentorat a competiției, în care câte 2 reprezentanți ai fiecărei
idei semifinaliste în Competiția Europeană de Inovare Socială vor beneficia
de un program de accelerare a propriilor idei de inovații sociale. Competiția
este organizată de Comisia Europeană, cu sprijinul Ashoka și al altor parteneri
din societatea civilă.
Cele 30 de idei semifinaliste au fost alese
dintr-un total de peste 700 de idei participante, înscrise de 20 de țări
europene. În acest an, tema competiției este RE:THINK LOCAL, iar pentru
a fi selectați, inovatorii au trebuit să își planifice proiectul într-o regiune
restrânsă și să răspundă unor condiții, provocări și oportunități locale
specifice.
„Noi credem că antreprenorii sociali,
persoanele care luptă să rezolve probleme sociale prin idei inovatoare, ar
putea fi rețeta pentru un viitor mai bun. Suntem mândri de tinerii din țara noastră,
care ne-au demonstrat că știu să gândească strategic și creativ pentru
dezvoltarea comunității lor. Din peste 700 de echipe înscrise în aprilie au
fost alese numai 30, iar 3 dintre ele sunt din România. EUSIC le va ajuta atât pe
ele, cât și pe celelalte 27 de echipe semifinaliste din Europa să pună la punct
un model de afaceri prin care să își transforme visul în realitate. Ne bucurăm
că am convins oficialii europeni să aleagă Clujul ca loc de desfășurare a
Academiei de Mentorat de anul acesta. Cei 60 de inovatori vor lucra cot la cot cu
zeci de experți în antreprenoriat social pentru a-și aduce ideile la următorul
nivel”, Corina Murafa, Director Executiv Ashoka România.
Career Bus este un autobuz cu un spațiu interactiv în care tinerii pot fi învățați
o serie de aptitudini de carieră. Va merge în zonele rurale și în orașele mai
mici, unde tinerii nu au speranțe mari pentru viitorul lor și nu știu prea
multe despre locurile de muncă disponibile. Inițiatorii vor să decoreze în mod
atractiv interiorul autobuzelor, kiturile de carieră, să pregătească formatori
și să meargă departe de marile orașe. Vor scoate participanții din zona lor de
confort, din școală, și le vor arăta o realitate diferită, cum ar putea arăta
viitoarele locuri de muncă. Tinerii vor fi astfel încurajați să se străduiască
mai mult, chiar dacă provin dintr-o comunitate mică.
House of Nature va fi o afacere socială care oferă experiențe
turistice durabile în Transilvania, în timp ce reinvestește profitul,
abilitățile și pasiunea pentru a le oferi localnicilor, în special celor
tineri, perspective mai bune pentru viitor. Ideea constă în utilizarea
resurselor locale, naturale și umane printr-o pensiune ecologică și durabilă
care le va oferi turiștilor o conexiune profund umană cu ritmurile satului și
va crea oportunități economice, educaționale și sociale pentru localnici.
Principiile de bază ale proiectului: este Bun pentru Comunitate – activează resursele
existente, dar latente, pentru a depăși provocări precum lipsa locurilor de
muncă locale și a oportunităților pentru tineret sau lipsa de solidaritate;
este Bun pentru Afaceri – o experiență unică a turismului rural cu scop social
într-unul din ultimele peisaje europene naturale nealterate; este Bun pentru
Natură – aruncă o privire asupra viitorului standard al ospitalității, fiind o
casă cu o amprentă redusă asupra mediului, o clădire ecologică, bazată pe
energia proprie pentru necesitățile casnice.
Rural Revitalization va aduna câmpurile necultivate ale fermierilor
care nu mai pot sau nu mai doresc să lucreze pământul, într-un sistem de
leasing. Terenurile vor fi distribuite tinerilor care intenționează să înceapă
o întreprindere agricolă la scară mică, dar nu dispun de resurse pentru a face
acest lucru. În plus, programul va ajuta clienții să acceseze fonduri UE pentru
a-și înființa sau extinde întreprinderea. Acesta ar oferi, de asemenea, anumite
servicii care ar susține antreprenorii, cum ar fi contabilitatea,
împrumuturile, cursurile de formare sau alte materiale pentru dezvoltarea
fermierilor.
„Cu Career Bus ne propunem să batem
țară în lung și în lat, să mergem pe ulițe din sat, să explorăm orașe mici și
să sfidăm timpul cutreierând viitorul profesional al tinerilor, în căutarea
acelui job de viitor care să fie sinonim cu pasiunea. Plecăm la drum înarmați
cu tehnologie și învățăm prin joc despre opțiuni de meserii accesibile în
fiecare comunitate. În călătoria noastră ținem seama de realitățile locale ale
fiecărei comunități și aducem schimbarea în educație, inovația și tehnologia și
în rural. În Career Bus fiecare participant este și pilot, are în mână
volanul și poate alege direcția potrivită pentru dezvoltarea în cariera/
meseria sa.” - Dragoș Beldugan, inițiator Career Bus (semifinalist al
European Social Innovation Competition 2018)
Despre Ashoka România
Ashoka este cea mai mare organizație globală de
promovare și susținere a antreprenoriatului social și inovației sociale, clasată de NGO Advisor în primele 5 ONG-uri
din lume. Ashoka este prezentă începând din 2017 și în România, unde își
propune să contribuie la crearea unei societăți în care fiecare cetățean este
un agent al schimbării, capabil să ia acțiune în mod creativ pentru a rezolva
probleme sociale. Partenerii de lansare ai Ashoka România sunt Fundația Româno-Americană
și Enel România.
Comentarii
Trimiteți un comentariu