Cluj-Napoca este primul oras din
Estul Europei care primeste o finantare nerambursabila de 98% de la Comisia
Europeana, prin programul Urban Innovative Actions. Proiecul de finantare
a fost depus de catre Primaria Cluj-Napoca si Centrul Cultural Clujean, este in
valoare de 5,6 milioane de euro si are ca obiect analiza si testarea unor
scenarii care sa permita sectorului cultural, academic, de afaceri si
administratiei si, in general, comunitatii sa se pregateasca pentru schimbarile
pe care urmatorii 20 de ani le vor aduce in piata fortei de munca.
„Viitorul orasului depinde de munca si vrem sa ne asiguram ca ne putem
pregati ca oras din timp pentru schimbarile sociale si de tehnologie care au
loc in acest moment in lume. Putem face acest lucru cel mai bine printr-un
parteneriat puternic intre administratia locala, mediul cultural, academic, de
afaceri si cel social. Ne bucuram ca prin acest proiect putem sa punem in
valoare investitia de la CREIC aducand in acest fel dotari specifice industriei
4.0, in valoare de 2 milioane de euro”, a declarat primarul Emil Boc.
In proiectul „Cluj Future of
Work” vor fi implicate, pe langa administratia publica locala si Centrul
Cultural Clujean, mai multe organizatii membre sau colaboratoare ale Centrului:
Universitatea de Arta si Design din Cluj-Napoca, Festivalul International de
Film Transilvania, festivalul ZAIN, Fundatia AltArt, precum si clusterele ARIES
Transilvania, Cluj IT, Clusterul de Mobilier Transilvan si Clusterul de
Industrii Creative.
Castigarea proiectului a fost
anuntata public de catre Comisia Europeana, miercuri dupa-amiaza, la Bruxelles,
in cadrul unei ceremonii dedicate programului Urban Innovative Actions (UIA),
la care orasul nostru a fost reprezentat de catre Ovidiu Cimpean, director in
Primaria municipiului Cluj-Napoca, Anamaria Vrabie si Stefan Teisanu,
reprezentantii Centrului Cultural Clujean (CCC). Acest program a debutat in
2014, finantand orase europene pentru a testa solutii noi la probleme
strategice contemporane precum mobilitatea urbana (Gent, Toulouse etc.), saracia
urbana (Barcelona, Torino etc.) sau tranzitia in domeniul energiei (Paris,
Goteborg etc.). Pentru proiecte inovatoare legate de piata muncii au fost finantate
pana acum orasele Bilbao, Madrid, Milano si Rotterdam, carora li se alatura din
acest an si Clujul.
In cadrul evenimentului din
capitala Belgiei, Marc Lemaitre, director in Directoratul General pentru
Politici Regionale si Urbane (DG Regio) a declarat: “Traim intr-un secol urban, in care viitorul vietii noastre in comun se
dezbate in orase. De aceea trebuie sa multumim oraselor care au avut curajul de
a-si asuma testarea unor noi solutii ce ar putea imbunatati calitatea vietii
urbane in Europa. [...] Proiectul Clujului conecteaza mai multe industrii
culturale si creative cu servicii specifice economiei cunoasterii. Pentru a
asigura sustenabilitatea demersului, proiectul integreaza si comunitatile
dezavantajate si vulnerabile, inclusiv comunitatea roma”.
„Cluj Future of Jobs” construieste
pe experienta de inovare sociala si urbana deschisa de Centrul Cultural Clujean
din programele Cluj 2.1 Fondul de Inovare, Culturepreneurs si Jivipen. Ne uitam,
de fapt, la aspectele culturale si sociale locale cand planificam viitorul orasului
si deschidem un nou mod de lucru prin care putem lucra in prezent pentru
viitorul urbei. Si avem privilegiul de a face asta, deoarece misiunea Centrului
Cultural Clujean este de a mobiliza cultura sa lucreze pentru dezvoltare urbana”,
a declarat Anamaria Vrabie, directorul programului Cluj 2.1 | Fondul de Inovare
din cadrul Centrului Cultural Clujean, care a coordonat intregul proces al
aplicatiei orasului.
Bugetul initial al proiectului
este de 5,6 milioane de euro. Din aceasta suma, 38 de procente sunt alocate
pentru cercetare-dezvoltare si testare de noi tipuri de curricula pentru
categoriile vizate de proiect, 38% sunt investitii in echipamente specifice
industriei 4.0, 8% intr-un program de incluziune pe sociala pentru categoriile
marginalizate pe piata muncii, in timp ce 6 procente sunt alocate cheltuielilor
de marketing si 10 procente cheltuielilor administrative. In perioada urmatoare
echipa Urban Innovative Actions va formula o serie de recomandari care ar putea
produce schimbari in calendarul si bugetul proiectului, iar consortiul clujean
de parteneri in proiect are la dispozitie patru luni pentru a pregati proiectul
pentru startul implementarii in primul trimestru al lui 2019. Perioada de
implementare a proiectului este de trei ani.
Comentarii
Trimiteți un comentariu