Presedintele
rus Vladimir Putin a inaugurat luni legatura feroviara dintre Crimeea anexata si
Rusia continentala, realizata cu ajutorul unui pod lung de 19 kilometri peste
stramtoarea Kerci, relateaza Agerpres.
Liderul
de la Kremlin a efectuat prima traversare a podului, in cabina unei locomotive,
alaturi de mecanic. „Cu munca voastra,
prin talent si determinare ati aratat ca Rusia este capabila sa faca astfel de
proiecte marete de infrastructura. Este cu siguranta nu doar cel mai lung pod
din Rusia, ci si din Europa”, a spus Putin in fata unei multimi de
muncitori constructori care au realizat podul.
„Aceasta, fara nicio exagerare, ne da toata increderea
ca putem si, cu siguranta, vom face proiecte similare in viitor”, a adaugat
presedintele rus.
Obiectivul
constructiei, demarata in februarie 2016 si contestata de Ucraina, este sa
ajute la integrarea Crimeei anexate in economia rusa. Principala companie
implicata in proiect este condusa de Arkady Rotenberg, fost partener de judo al
lui Putin in copilarie. Trenurile care vor lega Moscova si Sankt Petersburg de
Simferopol, capitala Crimeei, ar urma sa transporte anului viitor circa 14
milioane de persoane.
Sectiunea
rutiera a podului peste stramtoarea Kerci a fost data in folosinta in mai 2018,
Vladimir Putin inaugurand-o atunci la volanul unui camion.
UE a criticat deschiderea
traficului feroviar pe podul intre Rusia si Peninsula Crimeea
„Rusia a terminat construcția secțiunii
feroviare a podului Kerci si a deschis traficul feroviar spre Peninsula Crimeea
fara acordul Ucrainei. Acest lucru reprezinta o noua incalcare de catre Rusia a
suveranitații si integritații teritoriale a Ucrainei”, se arata intr-un
comunicat al Comisiei Europene.
Podul,
cel mai mare din Europa, pe care unii il numesc „constructia secolului”, masoara
19 kilometri lungime si a costat 3,7 miliarde de dolari pentru a-l realiza.
Constructia
podului a fost una foarte controversata intrucat Peninsula Crimeea a fost
ocupata de Rusia in 2014, iar Ucraina este de parere ca acest pod reprezinta o incalcare
a legilor internationale.
Comentarii
Trimiteți un comentariu